Studentski projekt “Kontra krize”: I Ti to možeš! (izvještaj)

 

6

Dana 28. svibnja 2015. godine u 18:00 sati u Svečanoj dvorani Staroga kampusa Sveučilišta u Zadru održao se studentski projekt Kontra krize u organizaciji studenata 1. godine diplomskog studija Poduzetništvo u kulturi i turizmu, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru. U sklopu ovog projekta studenti su ugostili uspješne poslovne ljude koji su svojim radom pokazali kako kriza nije samo nepremostiva prepreka, već isto tako i prilika koju treba znati iskoristiti. Cilj projekta je prikazati sugrađanima i kolegama vedriju gospodarsku stranu Hrvatske kako bi ih motivirali te pobudili u njima poduzetnički duh. Nakon uspješne realizacije prethodnih okruglih stolova, studenti su stigli i do predzadnjega, četvrtoga okruglog stola pod naslovom: „I Ti to možeš!“ koji su moderirale studentice Ivana Ivić i Blanka Zamberlin. Tematika četvrtog okruglog stola obuhvatila je poduzetničke pothvate u području Informatičke tehnologije koje su predstavili gostujući predavači: Marko Mišulić (vlasnik tvrtke Ascendo d.o.o. i realizator start-up projekta Rentlio), Ante Mandić (predsjednik Uprave softverske tvrtke IN2) i Lovro Valčić (stručnjak za informacijske tehnologije, profesor i vlasnik IT tvrtke Bruncin).

1

Vlasnik tvrtke Ascendo d.o.o., Marko Mišulić, predstavio je nastanak tvrtke kroz koju je razvio aplikaciju Rentlio, odnosno kompletan, brz i intuitivan sustav koji povećava efikasnost upravljanja malim objektima u turizmu. Napuštanje korporativne karijere i upuštanje u poduzetnički pothvat, najbolji je potez koji je mogao napraviti, naglasio je okupljenima, dodajući, pri tom, da uspješnost poslovanja ovisi o kvaliteti proizvoda koja se stvara kroz feedback s trenutnim i potencijalnim klijentima. Osim toga, Mišulić je obratio pozornost na potrebu prilagođavanja tržištu, kontriranju negativnim predrasudama te poticanju kreativnosti i slobode prilikom realizacije projekata čime se pridonosi timskom radu unutar firme koji omogućava uspješnost razvoja poslovanja. Vizija kojom se vode usmjerena je ka stvaranju prepoznatljive, stručne, dinamične i male IT firme koja će pojačati svoju komunikaciju s inozemnim tržištem, zaključio je mladi poduzetnik Marko Mišulić.

2

Predsjednik Uprave softverske tvrtke IN2, Ante Mandić, predstavio je firmu koja sa zaposlenih cca. 560 ljudi itekako kontrira krizi. Radi se o najvećoj hrvatskoj softverskoj grupaciji i jednoj od deset najvećih kompanija jugoistočne Europe. Tvrtka IN2 danas konkurira europskim i svjetskim IT gigantima, a osnovana je prije više od 20 godina na inicijativu Ante Mandića. Iako su prošireni u čak šest država regije, vizija poslovanja usmjerena je ka proširivanju na europsko tržište u sljedećih nekoliko godina. Budući da poslovanje takve firme zahtijeva suradnju javnog i privatnog sektora, Mandić je naglasio da postoje mnogobrojne razlike te da je još uvijek mnogo lakše surađivati s privatnim sektorom. Također, kao jedna od poteškoća s kojom se susreću, dodao je Mandić, odnosi se na ponudu stručnog kadra u informatičkoj industriji koja je manja u odnosu na potražnju, što je jednim dijelom, prouzrokovano odlaskom mladih, stručnih ljudi izvan zemlje. Koliko je kvalitetan i stručan kadar unutar firme IN2 dokazuju i edukacijski centri za obuku novih zaposlenika te poticanje na timski rad bez kojega firma ne bi bila toliko uspješna, zaključio je Ante Mandić, najuspješniji poduzetnik 2012. godine.

3

Okruglom stolu, posebnu notu, osigurao je vlasnik IT tvrtke Bruncin, Lovro Valčić, koji je s moderatoricama, predavačima i publikom komunicirao putem informatičke tehnologije. Zanimljiva je činjenica da je Valčić deset godina proveo na Geofizičkom Institutu Svečilišta na Aljasci gdje je stekao coworking iskustvo kroz djelovanje u prostoru koji je tamošnja lokalna zajednica osigurala studentima za testiranje velikih informacijskih sustava. Valčić je naglasio da poticanje slobode kod zaposlenika, izbjegavanjem fiksnog radnog vremena i omogućavanjem obavljanja posla „od kuće“ nadvladava mnogobrojne poteškoće s kojima bi se, u suprotnom, mogao sresti u razvoju svoje firme. Naglasio je važnost cjeloživotnog učenja te poticanja suradnje s COIN COWORKING Zadar čime pridonosi uspješnosti djelovanja firme.

7

Gostujući predavači su se složili da poticanje kreativnosti i timskog rada kod svojih zaposlenika omogućava realizaciju projekata i postizanja uspješnih rezultata te su ukazali na sve veću zastupljenost žena u informacijskim tehnologijama koje značajno pridonose razvoju poslovanja IT firmi.

5

Četvrto događanje je, također, obilovalo interaktivnošću, ali i zanimanjem publike, što dokazuje i prisutnost iznajmljivača smještajnih kapaciteta u turizmu na području Zadarske županije koji su potakli raspravu na okruglom stolu svojim pitanjima i sugestijama. Sljedeće predavanje u sklopu studentskog projekta Kontra krize zakazano je za 2. lipanj 2015. godine na lokaciji Starog kampusa (Svečana dvorana).

4

Četvrto događanje ovog studentskog projekta podržali su brojni sponzori: Zadarska županija, Solaris Beach Resort, Terra Travel Agency, TZ Grada Zadra, Studentski zbor Sveučilišta u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Marina Dalmacija, suvenirnica Mirta, suvenirnica Lavanda, prodavaonica gastro suvenira Croatia, suvenirnica Chez moi Paris, restoran Pašta-svašta, restoran Skoblar, restoran Amore, restoran Groppo, restoran Kod Stipe, restoran Lungo Mare, konoba San Antonio, konoba Tu mi je lipo, konoba Alavija, caffe bar Barka, Novi Caffe, cvjećarnice: Liatris, Kala, Sarita, Florentina, Flora, Vina Bibich, OPG Vozdecki.

You may also like...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *